Badania marketingowe. Badania ilościowe i jakościowe

Czym są badania marketingowe?

Otóż podstawą w takich badaniach jest ukształtowanie mixu marketingowego. Jest to podział na marketing planowy jak i obiektywny, które jest realizowany poprzez metody kwalifikowane gromadzone. Ważna na tym etapie jest analiza oraz odpowiednie przekazywanie informacji o tych czynnikach, dzięki którym tworzone są warunki do korzystnego przeprowadzania marketingu.

 

Zawarte w nich są nie tylko informacje o cechach jakiegoś konkretnego produktu lub zakładu, ale także o firmach lub też produktach konkurencyjnych dostępnych na rynku. Ale to jeszcze nie wszystko, znajdziemy tutaj również informacje o cenach danego przedmiotu, elastyczności jaką prezentuje popyt wobec zmian cen lub też na temat skuteczności jakie prezentują nam różne środki promocji. Podobnie sprawa ma się w kwestii badania ilościowe i jakościowe. Ich zadaniem bowiem jest wykazanie i przedstawienie przedsiębiorcom jak jakość ma się do ilości produktu dostępnego na rynku. Jest to kwestia bardzo ważna szczególnie dla tych sprzedawców, którzy muszą wybierać między jakością a ilością, niestety częściej stawia się na ilość.