Marketing internetowy jest taką formą marketingu, poprzez którą używamy jako medium internet, a dokładniej strony internetowe (strony WWW). Służą one głównie do przesyłania informacji marketingowych w celu pozyskiwania nowych klientów. Jednym z wielu przykładów marketingu internetowego jest chociażby forma reklamy nie tylko ta ukazująca się na stronie rezultatów wyszukiwarki, ale także banery, reklamy multimedialne, reklamy serwisów społecznościowych czy też ogłoszenia reklamowe w internecie oraz marketing prowadzony za pośrednictwem poczty e-mail, jest to także e-mail spam.
Kiedyś reklamy były wysyłane najczęściej właśnie za pośrednictwiem tej ostatniej metody, a więc poczty elektronicznej. Tak zwany mailing był popularny aż do roku 1993, w którym to powstała pierwsza na świecie przeglądarka, dzięki której mogliśmy wyszukiwać nowe frazy. Mosaic, bo tak nazywała się wspomniana przeglądarka posiadała już wtedy wiele ciekawych funkcji, była w stanie wyświetlać grafikę oraz ramki. Kolejnym zadaniem marketingu internetowego Kraków jest monitorowanie cen konkurencji. To właśnie dzięki temu jesteśmy w stanie sukcesywnie pozyskiwać nowych klientów od konkurencji.