Monitoring cen jest w dzisiejszych czasach bardzo istotny dla każdego sklepu. Tylko dzięki niemu jesteśmy w stanie podawać ceny proporcjonalne do jakości produktu, ale jednocześnie takie, dzięki którym nie zostaniemy natychmiastowo pożarci przez szeroką konkurencję na rynku. Stałe monitorowanie cen pozwala nam na rozwijanie naszej firmy, zakładu lub sklepu we wszystkich możliwych i dostępnych aspektach. Musimy dbać o naszą pozycję na rynku oraz o opinię klientów, a więc ludzie z wysokim doświadczaniem zajmujący się usługami z działu marketing społecznościowy są często poszukiwani w miastach, których rynek jest wysoko rozwinięty; jest to na przykład Wrocław – zdecydowany lider ze wszystkich większych miast wojewódzkich w Polsce.
Musimy więc zapamiętać, że jedynie dobrze doświadczona osoba od monitorowania cen konkurencji będzie w stanie zagwarantować nam odpowiedni przyrost klientów i zaufaną, dobrą i wprost proporcjonalną do jakości cenę usług przez nas świadczonych lub też produktów w naszym nowo-otwartym sklepie. Oczywiście, mowa tutaj też o sklepach które mają swoje lata. Ważne jest, aby ceny były monitorowanie stale.