Moda jest Twoją pasją? Planujesz firmę odzieżową, ale obawiasz się porażki? Nie martw się. Istnieje gotowy sposób na sukces w branży odzieżowej. Butik franczyza to pomysł na biznes, który skazany jest na powodzenie. Dlaczego? Bo został już wielokrotnie przetestowany. Franczyza to przepracowany model biznesowy, strategia i know-how firmy, która osiągnęła sukces. Warto z tego skorzystać.
Odzież i jej dodatki to najczęściej (i najchętniej!) kupowane produkty, dlatego butik odzieżowy zawsze cieszyć się będzie mniejszym lub większym zainteresowaniem. Od stopnia tego zainteresowania zależy bowiem jego zawartość. Warto więc wybrać współpracę franczyzową z taką marką, która zapewni Ci tłum klientów ceniących sobie jakość sygnowaną logotypem znanej marki, bo kiedy sprzedawać będziesz ubrania znanych marek, możesz liczyć na znaczący zysk.
Otwierając własny butik trzeba zacząć od biurokracji. Rejestracja w Urzędzie Miasta lub Gminy wniosku do CEIDG jest prosta. W Urzędzie Skarbowym wnioskujesz o NIP i REGON. To kwestie formalne, szybko się z nimi uwiniesz. Trudniej będzie jednak zdobyć stałych klientów, aczkolwiek współpraca ze znaną marką zadziała na nich lepiej niż sklep noname. Klienci lubią bowiem robić zakupy w miejscach, które są już sprawdzone przez nich lub przez ich bliskich.
Przed otwarciem butiku przeprowadź jednak analizę. A właściwie to wiele analiz: rynku, branży, konkurencji, Twoich możliwości, słabych i mocnych stron, lokalizacji, a także ofert franczyzowych. Jeśli umocnisz się w decyzji o starcie, zaproponuj współpracę franczyzodawcy. Przejdziesz wstępną weryfikację, przejdź odpowiednie szkolenia i podpisz umowę (sprawdzona wcześniej koniecznie przez Twojego prawnika lub doradcę).
W zależności od wybranej franczyzy możesz lokal znaleźć sam lub polegać na wsparciu w tym zakresie. Uruchom sklep, franczyzodawca zapewne pomoże Ci w jego zatowarowaniu i odpowiednim przeszkoleniu pracowników. Koniecznie zadbaj też o promocję lokalu. Klienci muszą dowiedzieć się wcześniej, że sklep z ich ulubioną odzieżą otworzy się w pobliżu. Zrób z tego ważne wydarzenie! Taka procedura (do samej rejestracji po szumne otwarcie sklepu) zwykle trwa do kilku do nawet kilkunastu miesięcy.